>

eCom Manager

's Hertogenbosch

Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een gedreven eCom Manager voor de online activiteiten. Als eCom manager ben je verantwoordelijk voor de commerciële groei van de webshop en het verder versterken van de hernieuwde merk positionering. Je ontwikkelt een duidelijke online strategie en marketingaanpak en zorgt dat de online doelstellingen gerealiseerd worden.
Het hoofdkantoor zit in de Gruyterfabriek in ’s-Hertogenbosch.

Taken en verantwoordelijkheden

  • In samenspraak met het Designteam en de Marketing & PR Coördinator formuleer je een marketingplanning waarbij de merkaspiratie en commercie balanceert.

  • Op basis van de digital needs en eCom marketing planning geef je in een vroeg stadium input aan het Designteam voor de ontwikkeling van de collecties.

  • Je coördineert de ontwikkeling van de productcontent zoals productfotografie en productomschrijvingen en bent actief betrokken in de campagneshoots.

  • De eCom manager draagt de verantwoordelijkheid voor het realiseren van de gestelde online salesdoelstellingen en het daarmee gepaarde online budget. Je monitort doorlopend de online performance en zorgt dat de kosten in lijn zijn met de te verwachten sales. Wekelijks analyseer en rapporteer je de eCom performance in termen van databasegroei, bereik, conversie, ATA, UPT, returns en sales in vergelijk met het commercieel budget.

  • Je onderhoudt directe contacten met de externe marketing agencies voor online campaigning en zorgt dat ROAS doelstellingen behaald worden. Je focust op web optimization, sociale media, SEM, SEA, SEO en online display advertising en onderhoudt het customer data platform.

  • Je vertaalt de merkidentiteit in de look & feel van de online store. Je onderneemt initiatieven die gericht zijn op website development en upgrades om de ultieme UX te realiseren. Hierin werk je nauw samen met de development agency.

  • De eCom manager coördineert en ontwikkelt efficiënte en effectieve e-mailcampagnes. Je creëert nieuw customer journeys en flows.

Profiel

  • Een afgeronde HBO opleiding met een commercieel profiel.

  • Aantoonbare werkervaring – minimaal 5 jaar – in een vergelijkbare functie.

  • In staat om branding en commercie te balanceren.

  • In staat om goed om te gaan doorlopend veranderende organisatiedynamiek.

  • Sterke communicatieve, planmatige en organisatorische vaardigheden.

  • Sterke leiderschapskwaliteiten en initiatiefrijk. Hoog energieniveau.

  • Hands-on entrepreneurial mindset.

  • Uitstekende kennis en beheersing van Magento, Klaviyo en Google Analytics.

  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en schrift.



Do you fit to the described profile, and are you ready for an exciting next step in your career? Please apply now with an English resume!