nav toggle

Nederlandse Wool Week

Veelzijdig programma tijdens eerste Nederlandse Wool Week
Talloze events zetten Amsterdam van 5 t/m 11 november in het teken van wol


AMSTERDAM. Tijdens de eerste Nederlandse ‘Wool Week’ – van 5 tot en met 11 november 2012 – wordt met tal van activiteiten in Amsterdam aandacht gevraagd voor het natuurproduct wol. Zeven dagen lang worden door de hele stad verschillende events georganiseerd. De Wool Week is een initiatief van The Campaign for Wool, een internationale campagne die de natuurlijke wolvezel wereldwijd op de kaart zet. Wol is hot!

Op maandag 5 november gaat de Wool Week Amsterdam officieel van start met de opening van de expositie ’21 wool masters’, waar eenentwintig toonaangevende Nederlandse mode- en design creatieven met unieke stukken hun visie op wol showen.
 
PROGRAMMA EERSTE NEDERLANDSE WOOL WEEK IN AMSTERDAM
 
21 wool masters
(6 t/m 11 november, Droog Design, Staalstraat 7b)
Topontwerpers en Nederlandse alumni showen hun wollen ontwerpen bij Droog Design. Curatoren van de expositie zijn Frans Ankoné en Martijn Nekoui.
 
De ontwerpers: Bas Kosters, Jan Jansen, Frans Molenaar, OntFront, Winde Rienstra, Jan Taminiau,  Hans Ubbink, Hyun Yeu en youasme.

De alumni: Raoel Amier (WdKA), Peet Dullaert (ArtEZ), Brian Geradts (ABK Maastricht), Marjanne van Helvert (Gerrit Rietveld Academie), Chrissie Houtkooper (KABK), Noortje de Keijzer (DAE), Yvonne Kwok (AMFI) en Judith van Vliet (HKU).

Women Of Wool: Nanna van Blaaderen, Conny Groenewegen, Claudy Jongstra en Christien Meindertsma.
 
Wool is Home
(6 november t/m 10 november, Edha interieur, Willemsparkweg 5-9)
Interieurdesigner Edward van Vliet creëert een bijzondere wol-installatie in de etalage van interieurwinkel Edha.
 
Wool Up Your Life
(6 november 15:00 uur, de Bijenkorf Amsterdam)
De Bijenkorf besteedt, samen met de Nederlandse modemerken die in het toonaangevende warenhuis worden verkocht, op unieke en bijzondere wijze aandacht aan wol.
 
Sam in de Bieb
(7 november 12.30-14.30 uur, Openbare Bibliotheek Amsterdam)
Kinderen kunnen kennismaken met wol en kunnen hun wollen trui of muts repareren met Woolfiller©. Thema is het verhaal van Sam, het Australische lam dat aan zijn ouders vraagt wat er met hun wol gebeurt.
 
Vind de 9 schaapjes in de 9 straatjes
(3 t/m 11 november, 9 straatjes, Amsterdam)
De 9 straatjes vormen van 3 t/m 11 november het middelpunt van het Facebookevent ‘vind de 9 schaapjes in de 9 straatjes’. In 9 boetiekjes worden wolwitte schaapjes met daarop het cijfer 9 verstopt. Wie vindt de 9 schaapjes en maakt daarmee kans op €500,-? Check de Facebookpagina: facebook.com/CampaignForWoolNederland.
 
Wol in Amsterdam
Gedurende de Wool Week besteden diverse retailers in Amsterdam aandacht aan wol in hun etalages.
 
Wol is hot
Wereldwijd krijgt The Campaign for Wool steeds meer aandacht. In de komende maanden wordt wol met verschillende activiteiten nadrukkelijk op de kaart gezet in onder meer Engeland, Frankrijk, Noorwegen, Spanje, Duitsland, Korea en Japan. In Australië en Nieuw-Zeeland is in het voorjaar aandacht besteed aan de campagne. Bekijk op de website welke activiteiten er internationaal worden georganiseerd. www.campaignforwool.nl
 
Vezel van de toekomst
The Campaign for Wool is een industrie-overkoepelend initiatief om de diversiteit en bijzondere kwaliteiten van de natuurlijke wolvezel wereldwijd onder de aandacht te brengen. Steeds meer internationale modeontwerpers, interieurdesigners en consumenten ontdekken dat van schapenwol luxe producten kunnen worden gemaakt, die comfortabel zijn en unieke eigenschappen bezitten. De wolvezel is natuurlijk en duurzaam, schoon en licht, ademend, water- en vuil afstotend, warm in de winter en koel in de zomer. Wol heeft de toekomst.
…………………………………………………………………………
Neem voor verdere informatie, beeldmateriaal en interviewaanvragen contact op met M*PR:
Lara Schreuder                    : Lara@m-pr.nl
Telefoon                                 : 020 320 99 53
Website                                  : www.m-pr.nl
 
Over The Campaign for Wool
The Campaign for Wool zet zich wereldwijd in om de natuurlijke eigenschappen van wol onder de aandacht te brengen en de verkoop van wol te stimuleren. Bedrijven uit allerlei sectoren sluiten zich aan bij dit initiatief: van internationale ondernemingen tot individuele ambachtslieden. The Campaign for Wool werd in 2010 geïnitieerd door ZKH Prins Charles van Groot-Brittannië, waar de campagne officieel van start ging met de introductie van de Wool Week. Inmiddels wordt de campagne wereldwijd ondersteund door meer dan 200 bedrijven en ambassadeurs. In Nederland staat de campagne onder leiding van Ingrid Oomen, Country Manager bij Woolmark. De campagne krijgt steun van drie vooraanstaande ambassadeurs uit de mode- en designindustrie: Mariette Hoitink, Frans Ankoné en Edward van Vliet.
Posted in: Events

Don't miss out on your dream job opportunity, contact us!